Aceasta este cea mai frecventă întrebare pe care ni se adresează persoanele care se gândesc la un tur cu bicicleta la noi. Pentru orice cicloturist – indiferent dacă este în grup sau merge singur, și merge pe ciclismul lin pe bicicletele din vestul Europei sau pe drumurile accidentate din America de Sud – alegerea unei biciclete adecvate pentru tur nu este o sarcină ușoară.
BICICLETĂ DE MUNTE CU SUSPENSIE FATA
O „bicicletă de munte cu coadă tare” este cea mai versatilă alegere pentru orice tur cu bicicleta. Oferă suspensie și confort relativ pentru șoselele off-road, iar cu un set mai subțire de anvelope oferă o plimbare decentă pe drumurile pavate. Dezavantajul este că va fi puțin mai lent, puțin mai greu și puțin mai eficient decât alte biciclete de pe trotuar. Este util să aveți blocarea suspensiei față, deoarece puteți „bloca” pe drumurile netede și cuplați suspensia pe drumurile mai aspre. Această bicicletă este cea mai obișnuită alegere în tururile care traversează teren accidentat.
CICLOCROS SAU BICICLETA DE TOURING
Bicicletele Ciclocross devin din ce în ce mai populare în rândul călătorilor cu bicicleta, deoarece combină rezistența unei biciclete montane, cu viteza și eficiența unei biciclete de drum. Acestea sunt destul de similare în stil și formă cu bicicletele clasice de turism. În timp ce bicicletele de ciclocross / de turism găzduiesc anvelope de teren mai largi, nu au suspensie, iar motocicliștii pot fi serioși provocați pe porțiunile de teren mai accidentate. Bicicletele de turism, mai mult decât bicicletele de ciclocross vor avea suporturi excelente pentru rafturi și sticle de apă suplimentare. Ambele biciclete sunt o alegere bună pentru locuri cu drumuri mai bune sau în orice tur în care viteza este mai importantă pentru dvs. decât confortul.
BICICLETĂ HIBRIDĂ
Această bicicletă are aceeași dimensiune a roții ca o bicicletă de ciclocross, dar cu ghidon drept în loc de bare de cădere în stil rutier. Hibrizii au uneori suspensie față și suspensie în tija scaunului. Hibrizii sunt proiectați mai mult pentru confort și agrement decât pentru performanță și au mai mult o poziție verticală așezată. Acesta este un stil de bicicletă foarte popular pentru excursiile cu bicicleta europene, care funcționează bine și în alte locuri.
A lua o bicicletă pe avion ca bagaj poate fi o propunere de distrugere a intestinului. În plus față de taxele variate și variabile impuse de diferitele companii aeriene, se pune problema ambalării și despachetării bicicletei dvs. pentru călătorii aeriene, aprovizionării materialelor de ambalare și protejării bicicletei în timpul tranzitului.
Prima dată când am combinat cicloturismul și călătoria cu avionul, am îndepărtat plictisitor și meticulos și am învelit cu bule fiecare piesă a ambelor biciclete, chiar până la cuștile sticlei de apă. Am ambalat piesele în cutii de biciclete din carton armate, marcate FRAGILE pe fiecare suprafață posibilă, mi-am încrucișat degetele și am fost în general tensionată pe parcursul întregii experiențe. Întregul proces a durat aproximativ 1,5 ore pe bicicletă, la fiecare capăt al călătoriei.
În afară de timpul și travaliul și stresul implicat, totul a decurs bine. Am făcut-o de câteva ori de când … Funcționează întotdeauna, dar este costisitor, consumator de timp și stresant.