
Ce determină numărul de trepte de viteză pe care le aveți?
Este o simplă înmulțire a numărului de pinioane din spate cu numărul de lanțuri din față. O configurare triplă a lanțului cu o casetă spate cu 10 trepte este, prin urmare, o bicicletă cu 30 de trepte – cu alte cuvinte, este posibil să utilizați toate cele 10 pinioane în combinație cu fiecare dintre cele trei plăci. De asemenea, un lanț dublu asociat cu o casetă cu 11 trepte este o configurare cu 22 de trepte și așa mai departe.
De ce ai nevoie de unelte pe o bicicletă rutieră?
De ce au unelte deloc? Ei bine, pe scurt, treptele de viteză sunt acolo pentru a ne permite să menținem o viteză confortabilă de pedalare (sau cadență), indiferent de înclinare sau teren – ceva de care nu este capabil nici un singur angrenaj.
O treaptă de viteză ridicată, uneori denumită de bicicliști ca o „treaptă mare”, este optimă atunci când coborâți sau călătoriți la viteze mari. Cea mai mare sau cea mai mare treaptă de viteză a unei biciclete se realizează prin combinarea celei mai mari dimensiuni a lantului din față cu cea mai mică roată dințată sau pinion din spate – exprimată, de exemplu, cu „53×11”.
Viceversa, combinarea celei mai mici dimensiuni a lanțului din față cu cea mai mare dimensiune a pinionului din spate are ca rezultat cea mai mică treaptă disponibilă, care vă va ajuta să păstrați pedalele rotind atunci când drumul indică abrupt în sus.
Să fim clari despre un lucru – a avea o mulțime de trepte nu înseamnă să faci bicicleta mai rapidă. O bicicletă cu 30 sau mai multe trepte de viteză nu este o indicație a unei mașini concepute pentru a bate recordul de viteză la sol mai mult decât o bicicletă cu o singură treaptă de viteză, presupunând rapoarte similare.
De ce unii oameni optează pentru o bicicletă cu o singură viteză?
Nu trebuie să mergeți cu bicicleta cu angrenaje – unii oameni aleg să meargă cu biciclete simple. Acestea au încă un angrenaj – care este determinat de dimensiunea platanului din față și a roții dințate din spate.
Bicicletele single-speed sunt populare printre navetiștii care locuiesc în zone plane, deoarece necesită puțină întreținere. De asemenea, sunt folosiți de unii curse care doresc să scadă în greutate și să reducă orice complicație suplimentară provenită din procesul de schimbare – în acest caz, alegerea raportului de transmisie corect este crucială. În cele din urmă, bicicletele de pistă au o singură treaptă – deși piloții își vor schimba din nou setările pentru a se potrivi anumitor evenimente.
Dublu standard
Două lanțuri în față asociate cu până la 11 pinioane în spate. Rapoartele de transmisie obișnuite sunt 39t sau 42t pentru inelul interior și 52t sau 53t pentru exterior. O configurare dublă standard este de obicei alegerea preferată pentru curse, oferind cele mai mari dimensiuni ale lanțului pentru cele mai mari trepte de viteză posibile, pentru a vă menține pedalând ușor atunci când viteza este mare.
Este posibilă o oarecare reducere a angrenajului inferior, dar doar la un nivel redus ca un platan interior de 38 de tone, așa că, dacă este vorba de trepte de viteză scăzute, un dublu standard nu este cel mai bun mod de a merge. Un lanț de 52t poate fi asociat cu un interior de 36t pentru a forma un set de lanțuri „semi-compact”.
Triplu
Având trei lanțuri aduce posibilitatea de a adăuga o opțiune de viteză mult mai mică. Al treilea lanț este de obicei de 30 de tone sau mai mic, care atunci când este asociat cu o casetă din spate cu un raport mare, poate oferi o treaptă de viteză extrem de scăzută pentru utilizare pe urcări abrupte. Un triplu este alegerea preferată pentru călăreții care caută o opțiune de „salvare”, de multe ori cei care călătoresc în mod regulat în regiuni foarte deluroase.
Este, de asemenea, benefic pentru turismul încărcat atunci când bagajul îngreunează lupta împotriva gravitației.
Compact
Un compact este în esență un set dublu, doar mai mic. Ambele lanțuri au dimensiuni reduse, de obicei 34t sau 36t interioare, asociate cu 48t sau 50t exterioare, reducând raportul de transmisie în întreaga gamă. În prezent, este o alegere extrem de populară, deoarece reducerea angrenajului la capătul inferior este suficientă pentru ca majoritatea să abordeze chiar și urcările alpine, totuși nu există o reducere uriașă a vitezei superioare, permițând totuși o coborâre rapidă.
Axe SRAM
În 2019, SRAM și-a lansat setul de grupuri AXS. Disponibil pe o construcție SRAM Red eTap sau Force, grupul oferă lanțuri mai mici – opțiunile disponibile sunt 50 / 37T, 48 / 35T și 46 / 33T. Pe spate, caseta cu 12 trepte începe de la o roată dințată cu 10 dinți și crește cu 1 dinte per roată. Rezultatul general este că puteți atinge o rezistență mai mare la capăt, iar cea mai mică treaptă este chiar mai ușor de împins.