Majoritatea angrenajelor de pe biciclete astăzi sunt acționate de cabluri metalice – cabluri bowden pentru a-și folosi numele propriu.

Cu toate acestea, transmisiile electronice sunt pe piață de ceva timp și sunt susceptibile să devină mai răspândite doar pe măsură ce trece timpul.

În loc de cabluri, treapta de viteză este schimbată de un motor controlat electronic. Beneficiul principal este consistența. În timp ce cablurile pot dezvolta înclinări și se pot întinde în timp, o transmisie electronică va menține o deplasare precisă în toate condițiile.

Desigur, dezavantajele sunt că bateriile trebuie încărcate (deși nu în mod regulat) și, în prezent, cheltuielile.

Cele mai comune sisteme sunt de la Shimano, sub forma schimbării sale Di2, și SRAM, care oferă schimbarea wireless eTap. Chiar și Rohloff oferă acum schimbări electronice pentru angrenajul său cu 14 trepte.

Ce este o bicicletă simplă / fixă ​​/ fixie?

Desigur, aveți întotdeauna opțiunea de a folosi o singură treaptă de viteză și așa au început bicicletele. Bicicletele single-speed folosesc o singură roată dințată care poate roti liber și permite rotirea roții din spate fără ca pedalele să se miște.

Fixies-urile sunt și mai rudimentare, cu roata dințată spate „fixată”, adică dacă bicicleta se mișcă, transmisia se mișcă, deci trebuie să pedalați întotdeauna.

Principalul avantaj este simplitatea, cu cerințe de întreținere reduse și costuri reduse. Deși nu există nicio îndoială că viteza individuală a devenit, de asemenea, o declarație de modă în multe cazuri.

Cum se utilizează schimbătoare plate de bară / mountain bike

Barele plate sunt obișnuite pe bicicletele hibride / de navetă, precum și pe bicicletele montane. Există câteva modele diferite de schimbătoare disponibile.

Cum se folosește un schimbător de declanșare

În zilele noastre, schimbătorul de declanșare este cel mai răspândit design. Are două pârghii sub bare, care pot fi acționate cu degetele mari sau degetele: una pentru deplasare în sus și una pentru deplasare în jos.

În funcție de design, este posibil să puteți schimba mai multe trepte simultan sau nu. Shimano are, de asemenea, câteva modele care integrează schimbătorul de viteze și maneta de frână într-o singură unitate.

Cum se folosește un schimbător de prindere

Cu un schimbător de declanșare, puteți schimba de obicei doar o singură treaptă la un moment dat, dar cu o schimbare a aderenței, este posibil să vă deplasați cu mai multe trepte foarte repede.

Maneta de schimb se integrează cu mânerul de pe bare și schimbăm vitezele în sus sau în jos prin răsucirea manetei – similar cu accelerația de pe o motocicletă.

Cum se folosește un schimbător de deget

Deși un pic mai vechi, schimbătorii degetelor mari încă apar din când în când. O pârghie de deasupra barelor poate fi deplasată în sensul acelor de ceasornic sau în sens invers acelor de ceasornic pentru a vă deplasa prin unelte.

Angrenajele moderne sunt indexate, ceea ce înseamnă că un clic pe schimbătorul de viteze corespunde direct unei schimbări de viteză.

În trecut, schimbătoarele nu aveau acest clic definit și, în schimb, schimbătorul de viteze era ținut în poziție prin frecare și se deplasa continuu până când s-a schimbat viteza. În unele cazuri rare, este posibil să întâlniți în continuare astfel de schimbătoare de deget.

Unelte de centimetri

Angrenajele dvs. vă transformă intrarea la manivele într-o ieșire la roata din spate. Cadența dvs. (cât de repede pedalați) este transformată în viteze diferite la roata din spate, în funcție de faptul dacă vă aflați într-o treaptă de viteză înaltă sau joasă.

Dezvoltarea treptelor – cât de departe se deplasează bicicleta cu fiecare cursă a pedalei – este de obicei descrisă în centimetri de viteză, adică câți centimetri se va roti înainte cu fiecare rotație completă a manivelelor.

Există o gamă de calculatoare online care calculează acest lucru în funcție de dimensiunea roții, dimensiunea anvelopei și dimensiunile lanțului / pinionului.

Uneltele de viteze vă pot oferi o idee bună despre cât de grele sau ușoare sunt angrenajele, intervalele în jur de 20 inci fiind ușoare, 70 inci fiind medii și peste 100 inci devenind destul de dure.

Gama de viteze

Gama de viteze este adesea specificată ca un procent care descrie gama generală oferită de sistem. Asta înseamnă că o gamă de 300% ar oferi un raport de 3: 1. Pedalând în treapta cea mai înaltă te-ar deplasa de trei ori mai mult înainte pe cursa pedalei decât în ​​treapta cea mai mică.

Pentru transmisiile externe, gama de angrenaje poate fi calculată luând raportul dintre cei mai mari și cei mai mici dinți ai lanțului de pe lanț înmulțit cu raportul celui mai mare și cel mai mic pinion de pe casetă.

Written by