Cu unele modele moderne, nu este întotdeauna evident unde sunt pârghiile de schimbare. Dacă aveți vreo îndoială, un magazin local de biciclete va rezolva acest lucru împreună cu dvs., dar iată elementele de bază pentru majoritatea a ceea ce este pe piață. Indiferent de marcă, pârghiile din dreapta controlează schimbătorul din spate, iar cele din stânga din față.
Angrenaje frontale (lanturi / pedalier)
Angrenajele din față sunt denumite corelări sau panglici sau de către bicicliștii mai puțin pricepuți în jargon, „cei din față”. De fapt, întregul ansamblu cu brațele manivelei și angrenajele din față împreună este cunoscut în mod corespunzător sub numele de „manivelă” sau, uneori, „set de lanțuri”. Majoritatea manivelelor au fie două (denumite duble sau 2x), fie trei (denumite triple sau 3x). Lanțurile unice (sau 1x) câștigă popularitate, în special în rândul ciclistilor montani și al ciclismului, dar sunt încă o aplicație destul de nișă. Pe manivela, cel mai mic platan este cel mai aproape de cadru. Cu cât lanțul este mai mic, cu atât pedalarea este mai ușoară. Pe măsură ce îndepărtăm lanțul de linia centrală a bicicletei, pedalarea devine mai grea, dar tu mergi mai repede. În mod obișnuit, lanțurile sunt identificate prin menționarea poziției lor („interior”, „exterior” sau, în cazul unui „mijloc” triplu), sau prin mărimea lor „inel mare”, „inel mic”. Pe o triplă, acestea sunt de obicei numite „exterior / mare”, „mijloc”, iar cel mai mic are un nume special – „echipament bunicuță” sau doar „bunicuță”.
Angrenaje spate (casetă)
Angrenajele de pe roata din spate se numesc „roți dințate” și atunci când puneți câteva dintre ele la dimensiuni crescătoare și le atașați pe roata din spate, acestea sunt denumite „casetă”. Cele mai multe biciclete construite în ultimii ani au între 8 și 11 roți dințate în casetă. Cele mai mari roți dințate sunt cele mai apropiate de roată, iar angrenajele sunt numerotate din interior spre exterior. Cu cât roata dințată este mai mare, cu atât este mai redusă treapta și cu atât va fi mai ușor să pedalezi, dar cu cât vei merge mai încet.
Câte unelte?
Când vorbim despre câte „viteze” are o bicicletă, poate exista o oarecare confuzie. Departamentului de marketing îi place să înmulțească numărul de roți dințate cu numărul de lanțuri, deoarece numărul mare este impresionant. Dar, de fapt, există o mulțime de suprapuneri, astfel încât un 9 × 2 nu are cu adevărat 18 trepte. Oamenii care merg de fapt cu bicicleta se referă doar la numărul de roți dințate din casetă, deci o viteză de 8, o viteză de 9 etc. ”Sau„ 2 × 9 ”.
Deraieri
„Schimbător” este destul de greu de pronunțat, dar – din fericire – destul de ușor de înțeles. Lanțul este mutat de la o roată dințată la alta sau de la un lanț la altul prin intermediul unui schimbător. Schimbătorul frontal este un dispozitiv destul de simplu, care împinge pur și simplu lanțul de pe un platan pentru a fi preluat sau „prins” de următorul.
Schimbătorul din spate este puțin mai complex, având două lucrări. La fel ca partea din față, ghidează lanțul de la o roată dințată la alta, dar este, de asemenea, responsabil pentru menținerea tensiunii lanțului și preluarea slăbiciunii atunci când trecem de la unelte mai mari la altele mai mici. Schimbătorul din spate are două trepte de viteză mici (numite de fapt „scripete”), iar lanțul face un „S” să se întoarcă prin ele. Scripetele superioare (cele mai apropiate de casetă) sunt denumite „scripete jockey”, iar scripetele inferioare sunt numite „scripete rotative”. Scripetele sunt ținute în poziție de „cușcă”.
Rapoartele dinților și bicicletelor explicate
11 roți dințate pe caseta din spate și două pe platanul din față vă oferă în esență 22 de opțiuni diferite (deși unele dintre acestea se pot încrucișa, deci nu sunt adevărate).
Elementul cheie care va determina cât de mult lucrați este diferența în numărul de dinți (biții cu vârfuri ascuțite care se prind prin golurile din lanțul dvs.) între platanul din față din față și roata dințată din spate selectată.