
Biciclete de drum
Bicicletele rutiere sunt proiectate pentru a fi călărite rapid pe trotuar neted. Au anvelope netede, subțiri și ghidon „drop” și pot fi folosite pentru curse pe șosea. De obicei sunt mai ușoare decât alte tipuri de biciclete. Ele pot fi călărite pe trasee pavate, dar majoritatea oamenilor le consideră incomode și instabile pe trasee neasfaltate. Majoritatea bicicletelor rutiere nu sunt capabile să transporte încărcături grele, deci nu sunt foarte potrivite pentru navetă sau turism.
Biciclete Ciclocross
Bicicletele Ciclocross sunt un tip special de biciclete rutiere concepute pentru a fi rulate pe un traseu mixt de suprafață (combinație de trotuar, trasee neasfaltate, pietriș, iarbă). Au un ghidon ca bicicletele de șosea obișnuite, dar anvelopele sunt mai mici pentru o mai mare tracțiune off-road și au un stil diferit de frână care ajută la prevenirea acumulării de noroi în cadru. Bicicletele Ciclocross sunt uneori numite „biciclete cross sau biciclete cx pe scurt.
Biciclete de turism
Bicicletele de turism sunt un alt tip special de biciclete de drum. Acestea sunt proiectate pentru a fi călărite pe trotuar, dar sunt mai durabile pentru utilizare pe călătorii pe distanțe lungi autoportate. Au toate șuruburile de montare necesare pentru rafturile de marfă și aripile și, deși au încă un ghidon, acestea au de obicei un design mai relaxat al cadrului, astfel încât călărețul să fie mai vertical, pentru mai mult confort atunci când călătoriți pe distanțe lungi de mai multe zile la o vreme. Acestea au o gamă mai redusă de viteze în comparație cu bicicletele de drum obișnuite, pentru a permite transportarea de sarcini grele pe dealuri abrupte. De asemenea, produc biciclete de navetă bune, datorită durabilității și capacității lor de a transporta sarcini grele.
Biciclete de aventură
Bicicletele Adventure Road sunt una dintre cele mai noi categorii de biciclete. Uneori sunt numite biciclete de drum, biciclete de drum sau biciclete cu pietriș și sunt cea mai versatilă subcategorie de biciclete de drum. La fel ca bicicletele de ciclocross, au ghidon de cădere și capacitatea de a folosi anvelope mai late. Geometria cadrului este mai lungă și mai verticală în comparație cu o bicicletă de ciclocross, totuși, făcând aceste biciclete mai potrivite pentru zile lungi în șa, pentru tururi ușoare și pentru navetă.
Biciclete Triathlon / Cronometru
Bicicletele Triathlon / Time Trial sunt biciclete de drum cu un design special care le maximizează proprietățile aerodinamice. Ghidonul este, de asemenea, un design aerodinamic special, care vă permite să vă ghemuiți înainte în timp ce călătoriți, pentru a minimiza rezistența la vânt împotriva corpului dumneavoastră. Cursele de triatlon / cronometru au de obicei starturi eșalonate, unde fiecare cursant începe de la sine; aceste biciclete nu au, de obicei, voie să fie utilizate în curse de start în masă.
Biciclete de fitness
Bicicletele de fitness au cele mai multe avantaje ale bicicletelor de drum obișnuite – rame ușoare și anvelope relativ înguste pentru eficiență pe trotuar – cu un ghidon plat sau vertical. Aceste biciclete sunt concepute pentru persoanele care doresc o bicicletă ușoară, de înaltă performanță, dar nu le place poziția de călărie a ghidonului de pe o bicicletă rutieră obișnuită. Aceste biciclete sunt uneori numite biciclete rutiere cu bare plate sau biciclete hibride performante. Majoritatea pot accepta anvelope ceva mai largi, pentru a le face potrivite pentru utilizarea pe trasee neasfaltate. De obicei, au capacitatea de a monta rafturi de marfă și aripi, ceea ce le face biciclete de navetă bune.
Biciclete Track / Gear Fixed
Bicicletele sau fixele cu pistă fixă / fixă sunt proiectate pentru a fi călărite pe un velodrom, care este o pistă ovală îndoită special pentru cursele de biciclete. Unii navetiști preferă totuși bicicletele de cale, datorită designului lor simplu, care le face ușor de întreținut. Au o singură treaptă de viteză care nu oferă abilitatea de a merge pe coastă, deci dacă bicicleta se mișcă, picioarele tale trebuie să pedaleze. Pentru o simplitate și mai mare, unii piloți preferă să nu aibă frâne, deoarece mecanismul cu treaptă fixă poate acționa ca o frână. Majoritatea bicicletelor de cale au ghidon, dar unii călăreți le îmbracă cu ghidon plat sau vertical.