
Călătoria cu o poziție echilibrată și calmă a corpului poate părea a fi o abilitate simplă pentru un ciclist rutier. Cu toate acestea, chiar și călăreții experimentați se luptă cu asta și poate fi frustrant pentru începători. Când evaluăm durerea în timpul mersului, în mod normal ne uităm la poziția optimă a corpului după o potrivire bună cu bicicleta. Poate părea simplu, dar amintindu-vă să vă relaxați umerii în timpul unei călătorii lungi sau să vă efortați vă poate preveni durerea de gât a doua zi.
Pe o bicicletă de drum, ce este o poziție neutră bună?
Capul este punctul de plecare pentru o poziție neutră sănătoasă de condus și continuă până în picioare. La călătoriile prelungite, verificați din când în când poziția corpului pentru a vă asigura că nu ați revenit la obiceiuri nedorite.
Relaxați-vă și lăsați umerii în jos, departe de urechi. Dacă te-ai efortat într-o urcare, s-ar putea să observi umerii încordați și să începi să se strecoare din nou.
Coborârea umerilor departe de urechi îți eliberează capul, facilitând rotirea și urmărirea traficului, ajutându-te totodată să fii atent!
Asigurați-vă că aveți coatele îndoite! Ca pe o bicicletă de munte, coatele relaxate și îndoite acționează ca suspensie. Brațele vă pot ajuta să absorbiți impactul dacă loviți o groapă sau o denivelare pe drum. Spre deosebire de o bicicletă de munte, coatele ar trebui să fie pline spre părțile tale, mai degrabă decât să se întindă lat ca aripile. Menținerea unui cot îndoit reduce durerea de umăr și vă permite să călătoriți cu mai puțină presiune asupra mâinilor.
Pe de altă parte, încheieturile tale nu ar trebui să se îndoaie. Mențineți o linie dreaptă pe frâne de la cot până la degete. Dacă acest lucru este dificil, ar putea fi o problemă de configurare a bicicletei, pe care ar trebui să o discutați cu montatorul dvs. expert de biciclete.
Ține-ți coloana vertebrală într-o poziție neutră. Ce înseamnă mai exact asta? Este similar cu yoga, într-un fel. Dacă sunteți familiarizat cu pozițiile de yoga pentru pisici și vaci, oricare dintre aceste poziții în șa poate provoca durere și ineficiență pe bicicletă. Mențineți o linie relativ dreaptă între șolduri și umeri relaxând spatele. În timp ce călărești, cea mai simplă metodă de a verifica această poziție este să te întrebi: „Este nucleul meu angajat?” Dacă mușchii abdominali se relaxează atunci când mergi pe bicicletă, s-ar putea să te trezești într-o poziție de călărie aplecată, punând presiune asupra mâinilor, umerilor, chiar și a unor secțiuni ale picioarelor (eek)!
Verificați dacă genunchiul este peste piciorul/pedalei. Când călăriți, dacă genunchii se înclină în lateral, poate părea amuzant, dar cu siguranță va duce la ineficiență și durere.
Când ar trebui să aplic picăturile?
Unul dintre cele mai bune lucruri despre bicicletele de drum este să îți pui mâinile în trei locuri diferite! Bicicletele de drum sunt menite să parcurgă distanțe lungi cu un călăreț staționar. Astfel, ghidonul este proiectat să pară așa intenționat. Având mai multe locuri în care să puneți mâinile, vă permite să schimbați pozițiile corpului și să vă modificați centrul de greutate, permițându-vă să utilizați diferite grupuri de mușchi și să vă schimbați centrul de greutate.
Picăturile sunt grozave pentru coborâre! Aterizarea pe drum necesită coborârea mâinilor la „picăturile” ghidonului. Cu toate acestea, poate fi puțin deranjant la început. Prin reducerea mâinilor la bară, scădeți centrul de greutate și puneți puțin mai multă presiune pe roata din față. În timp ce mergeți cu bicicleta în vale, acest lucru va îmbunătăți tracțiunea și echilibrul. Vei avea o aderență mai puternică și pe frâne!
Hotele sunt locul unde îți vei petrece cea mai mare parte a timpului. Circulația în capotă vă permite să schimbați viteza și să ajungeți ușor la frâne, menținând în același timp o poziție confortabilă de condus.
Circulați doar cu mâinile pe vârfurile ghidonului dacă nu există trafic. Conducerea în această postură este riscantă dacă nu aveți acces la frânele de pe partea superioară a ghidonului. Pe de altă parte, această poziție vă poate ajuta să vă recuperați și să respirați mai ușor în timpul urcărilor lungi și constante. Dacă ești în trafic sau în vale, să mergi cu mâinile deasupra gratiilor nu este o idee inteligentă, deoarece nu vei avea atât de mult control asupra bicicletei, chiar dacă ai frâne.
De ce îmi devin mâinile amorțite când călătoresc?
În plimbările în grup, auzim tot timpul. Mâinile îți sunt amorțite când te oprești pentru a bea un pahar de apă. De ce? Deși aceasta poate fi o problemă de potrivire a bicicletei, ar putea fi o problemă cu poziția corpului dvs. dacă ați stabilit că raza de acțiune a bicicletei dvs. este adecvată. Degetele și mâinile tale vor deveni în mod obișnuit amorțite ca urmare a fluxului și circulației sanguine slabe. Verificați dacă mergeți cu coatele relaxate și ușor îndoite. Când călăriți cu brațele drepte, puneți multă greutate pe mâini și pe ghidon. Verificați alinierea încheieturilor. Dacă încheietura mâinii este îndoită, circulația adecvată a sângelui în mână poate fi compromisă. Activează-ți nucleul! Amintiți-vă abdomenului să lucrați, vă va ușura o parte din stresul de pe mâini!